Opprett en bedriftsprofil på Google Min bedrift

Har du noen gang søkt på en bedrift og fått opp kontaktinformasjonen på høyre side i Google? Dette heter Google Min bedrift og er et perfekt sted å begynne arbeidet med bedriftens lokale SEO (search engine optimization). Det er viktig at din bedrift kommer opp i nærområdet når potensielle kunder søker etter en behandling du har.

Hvordan du oppretter en GMB profil

  1. Logg inn på Google kontoen som du vil assosiere med din bedrift. Har du ikke en fra før er det lett å lage en ny.
  2. Gå til https://www.google.com/business/ og trykk på «Start nå»-knappen øverst til høyre.
  3. Fyll inn feltet med bedriftsnavnet ditt. Gå videre.
  4. Fyll inn feltet med adressen til bedriften. Du velger selv om du ønsker at adressen skal være synlig. Gå videre.
  5. Velg en bedriftskategori. Gå videre.
  6. Legg til bedriftens telefonnummer eller webside.
  7. Deretter må du verifisere bedriften din. Du velger selv hvilken måte du ønsker å gjøre det på.

Legg til informasjon om din bedrift

Når du har verifisert bedriften din er det på tide å fylle den med nyttig informasjon.

Gå til Google Min bedrift startsiden, velg Informasjon og fyll inn feltene som er viktig for din bedrift.

Legg inn så mye informasjon som du kan. Dette kan være profilbilde (logo), område, åpningstider, når du etablerte bedriften, telefonnummer og webside (for eksempel bookingsiden din).

Har du ikke online booking? Les mer om hvorfor du burde her.

Hvem som helst kan komme med endringsideer. Det er derfor viktig at du legger inn så mye og riktig informasjon fra begynnelsen. Da slipper du at noen ønsker å sende inn endringer om din bedrift.

Du kan når som helst endre informasjonen du har lagt inn på bedriftens GMB.

Bilder av din bedrift

Under Bilder kan du laste opp til ulike kategorier. Ifølge Google får bedrifter med bilder 35% flere klikk inn på nettsiden.

Profil – Her kan det være lurt å bruke logoen til bedriften.

Forside – Dette bilde blir i fokus hvis noen ser din profil på Google. Dette er det viktigste bilde du legger inn på Google Min bedrift.

 

I tillegg til bildevalgene over er det mange andre kategorier. Du burde laste opp bilder som kan gi et godt inntrykk på hvordan din bedrift er. Dette anbefaler Google:

Utvendig

Utsiden av din bedrift fra ulike vinkler. 3 bilder.

Innvendig

Innsiden av bedriften med fokus på design og atmosfære. 3 bilder.

På jobb

Actionbilder av de ansatte. 3 bilder.

Gruppe

Bilde av alle de ansatte sammen og enkeltvis. Minimum 3 bilder.

KOM I GANG

Prøv en demo i dag

Vi vet at det kan være vanskelig å ta en beslutning – derfor tilbyr vi en demo slik at du kan prøve systemet før du tar det viktige valget.

Har du fremdeles spørsmål kan du kontakte vår salgsavdeling via telefon, e-post eller chat.

Huk av her hvis du godtar Hano sine vilkår. privacy policy

Hei! Lyst til å lære mer om Hano?

Vi sender deg info rett til innboksen din!

Takk for din henvendelse!