Lojalitetsprogram for din salong eller klinikk

Hvem liker vel ikke å samle poeng på det de kjøper? Det gir ikke bare kunden en fordel, men kan gjøre en kunde mer lojal mot din salong eller klinikk. Lojale kunder er noe alle ønsker. De kan være gode ambassadører for din bedrift og spre ordet til alle sine venner og familie, eller skrive positive anmeldelser.

God service er alltid bra, men et lojalitetsprogram for salongen eller klinikken kan hjelpe med å sikre at kunder blir lojale. Dra nytte av Hano sitt lojalitetsprogram, og kundene dine vil motta poeng ved hver behandling eller produktkjøp som de da kan bruke mot fremtid kjøp. Hva blir resultatet? Kundelojalitet og økt salg.

1. Hold det enkelt

I Hano kan du i <<bonuspoeng vinduet>>, som du ser over, velge hvordan du vil gi ut poeng. Det viktigste er å holde det så enkelt som mulig slik at kundene dine forstår hvordan det fungerer. For eksempel 1 poeng per behandling eller 1 poeng for hver 500 kr brukt. Enkelt å forstå for kunden og færre spørsmål for deg.

 

2. Hold kundene informert

Det er viktig å la kunden få vite hvor mange poeng de har til enhver tid. De av kundene som benytter seg av Nettbooking, kan se sine poeng på <<Min side>>. Selv om de kan se poengene på egenhånd er det viktig å informere kunden jevnlig om programmet. Ved å gjøre dette kommer de til å være mer villig til å booke neste time.

 

3. Gi små og store belønninger

Kundene dine er forskjellige og de ønsker å bruke lojalitetspoengene ulikt. Noen ønsker å bruke poeng mot en behandling eller produkt, mens andre vil bruke de på noe mindre. Med Hano kan kundene bruke poengene på alt de handler i frisørsalongen eller klinikken din, men gjerne tilby dem f.eks. delux prøver av produkter du selger når de har nådd et visst antall bonuspoeng. Ved å tilby et variert tilbud er det flere som ønsker å samle opp poeng i din salong eller klinikk.

 

4. Belønn jungeltelegrafen

La kunden være en representant for deg og belønn med noe ekstra hvis de bringer med seg nye kunder til salongen eller klinikken. Hva med å belønne den nye kunden i tillegg?

 

5. Bruk stille dager til å lokke inn kunder med poeng

Noen dager er mer stille enn andre, og da kan det være lurt å fylle de tomme lukene ved å tilby ekstra poeng. Dette kan gjøres ved å for eksempel ha en spesiell promotering hvor poengene er verdt dobbelt så mye en spesifikk dag. Du kan informere om dette via SMS, nyhetsbrev eller Facebooksiden til salongen eller klinikken.

 

6. Ta ekstra vare på viktige kunder

Kunder som kommer ofte til frisørsalongen eller klinikken din fortjener litt ekstra oppmerksomhet. Hva med å invitere de 15 kundene som har flest poeng til et event du har i salongen hvor de blir vartet opp med mat, drikke og kanskje noen eksklusive behandlinger?

 

7. Involver de ansatte

Før du setter i gang med lojalitetsprogrammet er det lurt å informere alle de ansatte om hvordan det vil fungere. Da kan de snakke med kundene og engasjere dem til å samle poeng. De ansatte er ansiktet ut mot kunden og kan hjelpe med å levere viktige beskjeder.

NB: Husk å ha samtykke fra kundene i henhold til GDPR!

Du kan finne bonuspoeng funksjonen under Innstillinger ➡️ Betalinger ➡️ Bonuspoeng

Trenger du hjelpe med ditt nye lojalitetsprogram er det bare å kontakte support på 66 77 66 73.

KOM I GANG

Prøv en demo i dag

Vi vet at det kan være vanskelig å ta en beslutning – derfor tilbyr vi en demo slik at du kan prøve systemet før du tar det viktige valget.

Har du fremdeles spørsmål kan du kontakte vår salgsavdeling via telefon, e-post eller chat.

Huk av her hvis du godtar Hano sine vilkår. privacy policy