Hvordan unngå no-shows i salongen

hano blogg no-shows salong

Noen kunder booker behandling i salongen langt frem i tid og det er lett for dem å glemme at de har en avtale. Livet skjer og for noen går det fort i svingene. Kanskje de heller vil nyte solen ute enn å sitte inne? Ingen av disse scenarioene er bra for din salong og det er viktig å minimere no-shows så mye du kan. I dette innlegget forteller vi deg hva du kan gjøre for å unngå no-shows i salongen.

1. Bekreftelse og påminnelse

En av de mest effektive og enkleste handlingene du kan gjøre er å sette på automatisk bekreftelse og påminnelse på en avtale. Du har muligheten til å sende både SMS og e-post. Har du begge opplysningene kan det være best å sende bekreftelse på e-post og påminnelse fra både SMS og e-post. Ved å sende en e-post påminnelse 24 timer før kan du inkludere litt ekstra informasjon om besøket og deretter sender du en kort reminder noen timer før på SMS. Skal mye til nå for at kunden ikke får med seg at de har time hos deg!

2. Egne sms og e-post maler

Gjør utsendelsene mer personlig ved å lage dine egne sms og e-post maler. Ved å legge inn navn på kunden i utsendelsen blir den automatisk mer personlig.

hano bookingsystem sms frisørsalong

3. Avbestilling

Informer kunden om at det er enkelt å kansellere en avtale. Bruker du online booking kan kunden selv logge inn for å kansellere innen tiden du har angitt for avbestilling. Vær tydelig på både bookingsiden og hjemmesiden din hva dine regler er for avbestilling slik at kunden vet at de muligens må betale en sum hvis de avbestiller etter tiden.

4. Forhåndsbetaling

Sliter du med at kundene ikke dukker opp? Det er ikke vanlig med forhåndsbetaling på velvære tjenester, men hvis det er noe du trenger er dette mulig med Hano. Aktiverer du denne funksjonen må kunden betale for timen når de booker behandling på bookingsiden.

5. Oppmøtestatus

Ved å trykke på «Ikke møtt» knappen i avtalen kan du registrere dette på kunden. I historikk i kunderegisteret kan du se status på alle avtaler kunden har booket hos deg. Det vil enten stå «Oppmøte» eller «Ikke møtt». Det er da lett å se om dette er noen du må ta en prat med.

Ikke kunde? Book en uforpliktende presentasjon og se hvordan du kan redusere no-shows med Hano.

Hei! Lyst til å lære mer om Hano?

Vi sender deg info og et uforpliktende pristilbud rett til innboksen din!

Takk for din henvendelse!