Hvordan dra nytte av kunderegisteret i din salong eller klinikk

Å kjenne kunden din godt gjør det enklere for deg å gi dem bedre service. Som igjen vil føre til at du får kundens tillit og lojalitet. Men hvordan skal du huske hver detalj når du har mange ulike kunder? Et kunderegister er ditt hjelpende verktøy.

Når en kunde kommer tilbake til sin favoritt frisørsalong eller helseklinikk forventer de å bli behandlet godt. De ser frem til å få en behandling av en pålitelig spesialist som husker hvilke behandlinger de liker, hvilke produkter de skal unngå av helsemessige årsaker og andre små detaljer. Ettersom du har flere kunder hver dag er det vanskelig å huske alle detaljene knyttet til hver person.

Å skrive for hånd er heller ingen god løsning. På veldig kort tid blir en liten notatblokk forvandlet til en stor perm hvor det vil være vanskelig å finne den informasjonen du leter etter. Er det en måte å møte forventningene til kundene? Det hver skjønnhetssalong eller helseklinikk trenger er et velorganisert kunderegister som er nyskapende, elektronisk og praktisk. Du får ikke kun muligheten til å notere viktige punkter, men gjør det enkelt å finne dem når det trengs.

Eksepsjonelt minne eller et kunderegister

Du vinner tilliten og lojaliteten til kundene gjennom profesjonaliteten din. Så klart er ferdighet og teknikk viktig, men andre mindre åpenbare aspekter som godt minne kan også være med på å beholde kunder. I dette tilfelle er et elektronisk kunderegister ditt hemmelige våpen.

Kunderegisteret spiller en stor rolle i din salong eller klinikk da den lar deg forbedre hvert besøk og overraske kundene dine. Ved å nevne noe dere snakket om ved forrige besøk, tilby dem favoritt drikken eller spørre dem hva de syntes som produktet de kjøpte får du dem til å føle seg viktig som igjen bygger et positivt kundeforhold. Dette får kundene dine til å føle seg «hjemme» i salongen eller klinikken, og sikrer at de sannsynligvis ikke drar til konkurrentene dine. Med tiden vil forholdet blir sterkere og mer langvarig.

Kunderegister i en salong eller klinikk = maksimal sikkerhet

Det er viktig å huske at alt av info du legger inn om kundene i kunderegisteret ikke kun er der for å bygge positive kundeforhold, men også for å sikre sensitiv informasjon (f.eks. medisiner eller allergier). Et kunderegister hjelper deg å unngå ubehagelige situasjoner som kunne vært unngått hadde du hatt informasjonen lagret.

Det er i tillegg viktig å vite at systemet du bruker har den beste sikkerheten og at informasjonen du lagrer om kundene ikke kommer på avveie.

Bildets kraft

Kunderegisteret er også det perfekte stedet å lagre bilder som viser resultatene av en behandling, f.eks. før og etter. I Hano kan du lagre bilder i journalen til kunden slik at du alltid kan gå tilbake for å se hvordan resultater du har fått før. Får du kundens samtykke kan du markedsføre bedriften din ved å dele resultater i salongens eller klinikkens sosiale medier. Dette er en fin måte å vise andre dine ferdigheter og få dem til å booke time hos deg.

Å tilby den beste kundeservicen til kundene dine vil føre til suksess for din bedrift. Selv om det kan være utfordrende vil et kunderegister hjelpe deg å holde orden. Er du syk og en annen må ta seg av kundene dine er det lett for din kollega å lese gjennom kunderegisteret og lærer fort hva de liker. En funksjon, mange fordeler!

Bruker du ikke Hano? Test systemet og finn ut hvorfor mer enn 3000 bedrifter bruker oss.

Hei! Lyst til å lære mer om Hano?

Vi sender deg info og et uforpliktende pristilbud rett til innboksen din!

Takk for din henvendelse!