Hva bør være inkludert i et journalsystem?

Når du driver en klinikk er det viktig å ha oversikt over alle kundene. Enten du f.eks. driver en hudpleieklinikk eller en naprapatklinikk er et journalsystem løsningen for å ha full kontroll over virksomheten. Men hvorfor burde/må du bruke et journalsystem, og hva innebærer det?

Som ordet antyder er hovedfunksjonen en journal – et sted hvor du skriver inn viktig og noen ganger sensitiv informasjon om kunden. Mange tenker kun på denne funksjonen når de ser for seg et journalsystem, men det kan bestå av så mange andre viktige elementer.

Et journalsystem burde ha alt i ett og samme nett-baserte system. Dette bidrar til å gjøre det administrative arbeidet i klinikken enklere, og du får mer tid til kundene.

Journal som gir fullstendig oversikt📝

Et journalsystem burde så klart inneholde en journal. Alle kunder er ulike, og du skal kunne legge inn personlige opplysninger slik at du har bedre oversikt over de individuelle kundene.

Med Hano har du enkel tilgang til journalen gjennom hver kunde i kunderegisteret. I journalen kan du legge inn bilder og filer som vil gi deg et komplett bilde av hver enkelt kunde. Ved å ha en journal for hver kunde vet du nøyaktig hva du trenger til hver behandling, og hvordan progresjonen har vært. Journalsystemet burde forenkle arbeidsdagen din ved at du f.eks. kan legge inn standardtekster slik at du får en effektiv og forenklet journalføring. Med mulighet for elektronisk utsendelse av skjemaer får du mer tid til å tenke på andre viktige gjøremål.

Fungerer journalsystemet for din bransje? Ved å anskaffe et fleksibelt journal-oppsett kan du selv tilpasse journalen etter dine behov. Journalsystemet bør ha funksjonalitet spesielt tilrettelagt behandlerens behov i form av f.eks. å kunne markere tegn på bilder, skjemaer, behandling, evaluering, anamnese, tester o.l..

Hano sitt journalsystem er utviklet i samarbeid med ulike forbund.

Noen av våre bransjer: hudpleie, fotterapeut, osteopat, naprapat, fysioterapeut, massør, hest & hund, ernæringsfysiolog og mange flere.

Et sikkert system🔐

Når man jobber med sensitiv helseinformasjon er det viktig å ta sikkerhet på alvor. Systemet må følge norsk lov og oppfylle alle krav med hensyn til rettigheter, sikkerhet og lagring. Det er ulike sikkerhetsnivåer som gjelder i ulike bransjer, men du er uansett alltid pålagt å beskytte dine kunders informasjon. Her kan du se de 4 ulike sikkerhetsnivåene som normalt benyttes:

Sikkerhet gjelder ikke kun beskyttelse av selve informasjonen, men også om det skulle skje noe som kan påvirke den på annet vis. Hvis det f.eks. begynner å brenne i serverrommet eller om datamaskinen din blir stjålet, skal informasjonen fremdeles være trygt lagret. Med et nettbasert system har du tilgang fra hvor enn du er og kan være sikker på at informasjonen du skriver inn om kundene er ivaretatt og sikkerhetskopiert.

I Hano systemet blir hver enkelt aktivitet i journalen logget, noe som gir behandleren trygghet om at sikkerheten rundt sitt system er tatt vare på. Hvis det er noe problem og kunden klager, er oppføringen din et bevis for forsikringsselskapet. I tilfelle uenighet med etikkomiteen, kan din journalføring være den avgjørende faktoren.

Alt-i-ett journalsystem💻

Som vi nevnte tidligere er det mange som tror et journalsystem kun består av en journal. Etter mange år med utvikling av journalsystemer burde du i dag ha muligheten til å gjøre alt fra ett sted. Du skal kunne registrere en ny kunde, la de booke time selv, føre journal og ta betalt fra samme system. Ved å bruke et nettbasert journalsystem har du tilgang til din informasjon fra hvor enn du er.

Å kunne kommunisere med kundene dine er en viktig funksjon som skal være mulig i et moderne system. Enten det gjelder markedsføringsaktiviteter eller påminnelser og bekreftelser, skal du kunne komme i kontakt med dine kunder gjennom journalsystemet. Dette kan gjøres ved enten å sende en SMS eller e-post – automatisk eller manuelt.

Hadde det ikke vært fint om du kunne vite om du jobber effektivt? Ved hjelp av rapporter og statistikk kan du se hvordan det går med driften av klinikken og lage en strategi for fremtiden.

 

Har du spørsmål om journalsystem er det bare å ta kontakt med vår salgsavdeling :)

💜Hvorfor Hano:

  • Over 20 år med utvikling
  • Så mye opplæring i systemet som du ønsker
  • Journal og formuler med kryptert tilgang
  • Oppdateringer skjer automatisk uten ekstra kostnad
  • Support per e-post og SMS hverdager 08-17, deretter vakttelefon
  • Du eier din data. Eksporter journaler og kunderegister fra Hano uten noen ekstra kostnad
  • Følger norsk lov og tilfredsstiller GDPR
  • Integrasjon mot regnskapsprogrammer

KOM I GANG

Prøv en demo i dag

Vi vet at det kan være vanskelig å ta en beslutning – derfor tilbyr vi en demo slik at du kan prøve systemet før du tar det viktige valget.

Har du fremdeles spørsmål kan du kontakte vår salgsavdeling via telefon, e-post eller chat.

Huk av her hvis du godtar Hano sine vilkår. privacy policy