Få flere likes – Facebook innleggsideer for din salong

hano blogg facebook ideer salong

Har du lagt ut innlegg på Facebooksiden til salongen din uten noe respons, eller gått tom for ideer? Det er fremdeles viktig å ha en Facebookside hvor kunder og potensielle kunder kan få informasjon, inspirasjon og et inntrykk av salongen.
Ved å legge ut gode innlegg som genererer likes og kommentarer får andre som besøker siden et godt inntrykk av salongen din.

Visuelle innlegg

Noe av det første du må tenke på når du skal lage nye innlegg til din Facebookside er å tenke på det visuelle. Det trenger ikke å være profesjonell standard, men det kan være lurt å bruke f.eks. en mobil med et bra kamera. Hvis du ikke er 100% trygg på dette området kan du spørre noen av de ansatte i salongen eller noen du kjenner. Og husk, bilde er bra men video er best.

Kommunikasjon med kundene

Det visuelle er viktig, men like viktig er språket. Prøv å gjør det så lett som mulig for kunden å lese. Bruk punkter og emojier, men ikke ta helt av! Det skal ikke være lange tekster slik man har på hjemmesiden, men kort og konsist.

Facebook innleggsideer for salongen

Under finner du noen ideer til innlegg du kan legge ut på Facebook som vil fange dine kunders oppmerksomhet:

  • Arbeidet ditt – Du har gode kundereferanser innom salongen hver dag. Dette er perfekt anledning til å vise dine følgere hva du kan. Spør hver kunde om du kan dele resultatet. Ofte er det via sosiale medier at nye kunder bestemmer seg for om de skal besøke din salong. Det blir også enklere for den potensielle kunden å vise deg hva de ønsker.
  • Oppdateringer i salongen – Det er viktig å holde liv i Facebooksiden din og dette kan enkelt gjøres ved å informere om alt som skjer i salongen. Enten det er en ny ansatt, behandling, produkt eller om salongen er stengt i juleferien, er det en god ide å holde kundene informert.
    For kritisk informasjon er det lurt å bruke en masseutsendelsesfunksjon slik vi har i Hano systemet. Dette var et nyttig verktøy når f.eks. korona stengte ned alle salonger. Da fikk salongene sendt ut SMS/e-post til alle kunder samt de som hadde avtale de kommende ukene.
  • Del din kunnskap – Du sitter med masse kunnskap som dine kunder vil elske å høre om. Enten det er kunnskap om produkter eller innenfor feltet du jobber. Du kan gjøre dette en fast dag hver uke som vil sikre at du har noe å legge ut på Facebook men også bidrar til variert innhold.
  • Introduser teamet – Potensielle kunder vil alltid hente inn så mye informasjon de kan om salongen før de bestiller time. Det er viktig for dem at de får et inntrykk av salongen men også de ansatte. Ved å dele denne informasjonen kan kunden føle seg trygg på hvem de ansatte er og deres vibe. La den ansatte fortelle om sine erfaringer, talenter og tips. Her er det en god ide å bruke video.
  • Produkter i salongen – De fleste salonger selger produkter til sine kunder. Ved å dele informasjon om produktene du selger kan du dele nyttig info samtidig som du får kundene til å ha lyst til å kjøpe produktet. Hent inn så mye informasjon du kan rundt produktet og del dette med kundene. Hva med å ha månedens produkt?

Facebook og Instagram er en god måte å kommunisere med kunder og potensielle kunder. Det er viktig å holde plattformene oppdatert og dette vil kreve litt arbeid. I tillegg til sosiale medier er det viktig å kunne kommunisere direkte med kundene. Ved å bruke et bookingsystem som Hano kan du sende ut personlige meldinger til kundene, enten det er for å informere om noe som skjer i salongen eller for å sende ut en bursdagsmelding. Kommunikasjon er viktig, og ved å kombinere sosiale medier med et system vil kundene føle seg ekstra sett.

Vil du vite mer om Hano?

Hei! Lyst til å lære mer om Hano?

Vi sender deg info og et uforpliktende pristilbud rett til innboksen din!

Takk for din henvendelse!