Få kundene dine tilbake med disse 5 enkle kundeservice punktene

hano blogg kundeforhold

Uansett hvor variert behandlingsvalg eller dyktige ansatte du har kan det noen ganger være vanskelig å få kunden tilbake i salongen eller klinikken. Du har kanskje fornøyde kunder men selv disse trenger litt ekstra motivasjon.

Så hva kan du gjøre for å få besøk oftere? Lag en plan for hvordan du skal sikre at kunder kommer tilbake. Del denne planen med dine ansatte slik at alle blir motiverte. Under finner du 5 punkter du kan inkludere i planen din.

1. Utfylt kunderegister

Det er viktig å ha en oppdatert kundeprofil til enhver tid. Enten når kunden registrerer seg for første gang på bookingsiden eller hos deg, er det viktig å hente inn navn, telefonnummer og e-postadresse slik at du kan holde kontakten.

2. Innhent samtykke

På bookingsiden til salongen eller klinikken kan du gjøre visse felt obligatoriske slik at du sikrer deg denne viktige informasjonen. Samtidig er det viktig, både på bookingsiden og i salongen/klinikken, at du innhenter samtykke til å sende ut kampanjer og lignende. Dette kan du enkelt gjøre ved å inkludere et obligatorisk felt når de registrerer seg på bookingsiden, eller når de kommer til deg for første gang.

Folk er gjerne skeptisk til slikt så her er det viktig at du selger det inn ved å nevne at utsendelsene kan inneholde gode deals, konkurranser og innbydelse til event.

3. Inviter kundene dine til lojalitetsprogrammet

Bygg kundeforhold gjennom å tilby dem å bli en del av lojalitetsprogrammet ditt. De kan tjene opp bonuspoeng og kan bruke de på behandlinger eller produkter. Bruk litt tid på å forklare kunden hva fordelen er. Du får ikke kun en kunde som kommer jevnlig til deg, men også en som anbefaler dine tjenester til andre.

4. Påminnelse om neste avtale

De fleste tenker ikke frem i tid. Er en kunde på behandling hos deg tenker de ikke alltid på neste gang de skal komme til salongen/klinikken. Derfor er det viktig at du gjør dette for dem. Enten ved å spørre etter de har betalt om de ønsker å finne en ny time, eller så kan du sende en automatisk påminnelse når det er tid for en ny behandling.

5. Spør om tilbakemelding

Kunden vil alltid føle seg hørt og sett hvis du spør dem om tilbakemelding. Ikke bare er det positivt for kunden men også for deg. Enten får du positive tilbakemeldinger som kan gi hele teamet i salongen/klinikken en god moral boost, eller så kan dere lære hva som kan forbedres.

Sett opp en automatisk oppfølgnings SMS i Hano eller send manuelt kun til kundene du ønsker å få tilbakemelding fra. Vil du oppfordre dem til å legge igjen en anmeldelse? Sett inn en Facebook eller Google anmeldelse link i oppfølgningsutsendelsen.

Ikke Hano kunde? Få en uforpliktende presentasjon av systemet!

Trenger du mer inspirasjon? Les flere innlegg på bloggen vår her.

Hei! Lyst til å lære mer om Hano?

Vi sender deg info og et uforpliktende pristilbud rett til innboksen din!

Takk for din henvendelse!