6 grunner til å bruke online booking

Mye av hverdagen vår blitt digital. Vi tilbringer mer og mer av tiden vår på nettet for å lese nyheter, handle eller bestille mat. Noen misliker forandringer og vil at alt skal være som før mens andre ønsker å gjøre alt fra mobilen. Det er derfor viktig at du som bedriftseier gir kundene denne muligheten. Under gir vi deg 6 gode grunner til at du burde begynne med online booking.

1. Åpen 24/7

På dagtid er det mye å gjøre. Telefonen ringer midt i en behandling og det er ikke alltid du rekker å ta den. Samtidig er det mange av dine kunder som ønsker å booke time når de sitter på sofaen hjemme klokken åtte på kvelden. Ved å bruke online booking kan kundene booke time når de ønsker – til og med midt på natten. Dette sparer deg tid og gir kunden valget. De kan booke fra desktopen eller mobilen uten at du trenger å løfte en finger.

2. Egen resepsjonist

Du kan tenke på online booking som en ekstra ansatt. En som tar imot bestillinger og lar deg fokuserer på kundene. Du kan fokusere på det som er viktig mens timeplanen fyller seg selv. «Resepsjonisten” din vet når du har ledige timer, hvor lenge de varer og hvem som utfører de ulike behandlingene.

3. Booke time fra Facebook

Bruker du Facebook-siden din til å kommunisere og engasjere dine kunder? Da er dette et perfekt sted å gi dem muligheten til å booke en time. Enten de ser en behandling de er interessert i eller blir fortalt om en nyhet, er det optimalt å la dem booke direkte ved å trykke på en knapp. Ved å legge til “Book nå” knappen fører du kundene direkte til dine bookingsider.

Les mer om hvordan du kan legge til “Book nå” knappen på din Facebookside.

Har du ikke en Facebook bedriftsside? Les hvordan du lager en her.

4. Enkel hjemmeside

Når du bruker et moderne bookingsystem som Hano kan du enkelt bruke det som en hjemmeside. Du velger selv hvilke farger og bilder du skal bruke, samt design. På bookingsiden kan du vise frem de ansatte, behandlingene og priser. Du kan til og med selge gavekort som blir sendt til kunden elektronisk. Alt en kunde trenger å vite før de booker en time hos deg finner de på bookingsiden.

5. Den nyeste teknologien

Å bruke ledende teknologi er at av de viktigste elementene når du skal markedsføre bedriften din som moderne, konkurransedyktig og tilpasningsdyktig i forhold til de stadig skiftende kundebehovene. Tenk spesielt på yngre kunder som bruker mer og mer tid på mobilen. De ønsker å booke time på nett og ved å tilby online booking viser du at bedriften bruker den nyeste teknologien og de muligheter denne gir.

Dagene med papirer og permer er borte. Med et skybasert system er informasjonen din trygt lagret og du kan fokusere på kundene.

Du kan se timeplanen din når og fra hvor du vil. Er du borte fra salongen en dag kan du enkelt logge inn for å se om du har noen timer ledig dagen etter, eller dagens omsetning i salongen selv om du ikke er tilstede.

6. Automatiske meldinger

Glemmer kundene timen sin? Da er det lurt å bruke online booking. Når en kunde booker en time må de legge inn kontaktinformasjon og fylle ut nødvendige skjemaer. De får tilsendt en bekreftelse og en påminnelse som blir sendt automatisk på e-post eller SMS.

Det er ikke kun kundene dine som kan få automatiske meldinger. Når en kunde booker time kan du få beskjed samtidig slik at du alltid er oppdatert.

Nå som du vet fordelene er neste steg å ta i bruk online booking. Hano leverer et komplett system som er enkelt å bruke. Vi leverer til en rekke bransjer innen helse, skjønnhet, velvære og idrett. I tillegg til online booking leverer vi timeplan, detaljert kunderegister, betalingsløsning, kundelojalitetsprogram og et stort utvalg rapporter og statistikker.

KOM I GANG

Prøv en demo i dag

Vi vet at det kan være vanskelig å ta en beslutning – derfor tilbyr vi en demo slik at du kan prøve systemet før du tar det viktige valget.

Har du fremdeles spørsmål kan du kontakte vår salgsavdeling via telefon, e-post eller chat.

Huk av her hvis du godtar Hano sine vilkår. privacy policy

Hei! Lyst til å lære mer om Hano?

Vi sender deg info rett til innboksen din!

Takk for din henvendelse!